Doorgaan naar hoofdinhoud
Home > Community > Handelen met vertrouwen >  Transactieproblemen van verkopers - informatie

Handelen met vertrouwen

Onderwerpen

Transactieproblemen van verkopers - informatie

De meeste geschillen op eBay ontstaan als gevolg van kleine misverstanden tussen koper en verkoper. Daarom is een snelle en open communicatie de beste manier om de meeste geschillen op te lossen

De belangrijkste regels:
  1. Voorkom problemen: maak een duidelijke objectbeschrijving, waarin je duidelijk aangeeft wat je voorwaarden zijn en hoe hoog de verzendkosten zijn. Vermeld ook eventuele gebreken. Maak goede en duidelijke foto’s van je objecten en reageer snel op vragen van kopers.
  2. Probeer geschillen altijd op te lossen door direct te communiceren met de koper.
  3. Blijf altijd netjes en zakelijk. E-mail is een communicatiemiddel dat makkelijk verkeerd begrepen kan worden. Lukt het niet om per e-mail een oplossing te vinden, vraag dan de contactgegevens op van de koper.
Meestgestelde vragen
Tips
 
Je kunt je eBay-account en persoonlijke informatie beschermen door een paar simpele stappen te volgen en door je gezond verstand te gebruiken.
Meer informatie
Maak je je zorgen om spoof of nepwebsites? Bescherm je account en download de eBay-toolbar. Dit is de beste manier om te garanderen dat je op een echte eBay of PayPal website bent.