Home > Community > Handelen met vertrouwen >  Transactieproblemen van kopers - informatie

Handelen met vertrouwen

Onderwerpen

Transactieproblemen van kopers - informatie

De meeste geschillen op eBay ontstaan als gevolg van kleine misverstanden tussen koper en verkoper. Daarom is een snelle en open communicatie de beste manier om de meeste geschillen op te lossen.  

De belangrijkste regels:
  1. Probeer vooraf zoveel mogelijk informatie in te winnen over het object en over de verkoper. Stel de verkoper vragen als er onduidelijkheden zijn.
  2. Probeer geschillen altijd op te lossen door direct te communiceren met de verkoper.
  3. Handel transacties alleen af via eBay. Als je niet de officiële winnaar bent van een object, kom je niet in aanmerking voor kopersbescherming en kun je geen feedback geven. Via Mijn eBay kun je altijd controleren of je de winnaar bent van een object.
  4. Indien je een object niet ontvangt en het niet lukt de verkoper te bereiken, open dan een geschil via eBay.
Meestgestelde vragen
Tips
 
Je kunt je eBay-account en persoonlijke informatie beschermen door een paar simpele stappen te volgen en door je gezond verstand te gebruiken.
Meer informatie
Maak je je zorgen om spoof of nepwebsites? Bescherm je account en download de eBay-toolbar. Dit is de beste manier om te garanderen dat je op een echte eBay of PayPal website bent.