4 min artikel

Hulp krijgen voor een object dat niet is aangekomen

Deze aankoop wordt gedekt door de Geld-terug-garantie van eBay. Als u uw object niet hebt ontvangen, zorgen we ervoor dat u uw geld terugkrijgt of een vervangend object ontvangt.

Als uw object niet is aangekomen, wordt u beschermd door de Geld-terug-garantie van eBay en kunt u de verkoper een terugbetaling of een vervangend object (indien beschikbaar) vragen.

Controleer de leveringsgegevens van uw object

Als uw object nog niet is aangekomen, moet u eerst de leveringsgegevens controleren. U kunt de leveringsgegevens vinden door het object in uw recente aankopen of in uw aankoopgeschiedenis te selecteren. In de leveringsgegevens kunt u het volgende doen:

  • Bekijk de geschatte leveringsdatum - De geschatte leveringsdatum van uw object geeft aan wanneer u het object kunt verwachten. Als de datum nog niet is verstreken, is uw object waarschijnlijk nog onderweg.
  • Controleer of uw leveringsadres correct is - Als het leveringsadres dat u hebt opgegeven tijdens Betalen onjuist is, selecteer dan Contact opnemen met de verkoper op de pagina met bestelgegevens en kijk of de bestelling kan worden geannuleerd. De verkoper kan het object opnieuw aanbieden zodat u het met het juiste adres opnieuw kunt kopen. Als de verkoper het object al heeft verzonden, kan deze het adres niet wijzigen. Indien mogelijk raden wij u aan te proberen uw pakket op het oorspronkelijke adres af te halen.

Tip
Als u niet thuis was toen het pakket werd geleverd, controleer dan of uw buren het pakket voor u hebben aangenomen.

Laat de verkoper weten dat uw object niet is aangekomen

Als de geschatte leveringsdatum voor uw object is verstreken en u het nog steeds niet hebt ontvangen, laat dit de verkoper dan weten. Selecteer eerst hierboven het object dat niet is aangekomen, of volg deze stappen:

  1. Ga naar Aankoopgeschiedenis - nieuw venster of tabblad.
  2. Selecteer Meer acties naast het object en vervolgens Ik heb het niet ontvangen.
  3. Vink het vakje naast Ik wil een terugbetaling of Ik wil het object aan.
  4. U hebt de optie om een bericht aan de verkoper toe te voegen.
  5. Selecteer Bericht verzenden.

U hebt 30 dagen vanaf de geschatte leveringsdatum om de verkoper te laten weten dat u het object niet hebt ontvangen. Nadat u hebt laten weten dat er een probleem is, heeft de verkoper drie werkdagen om de leveringsgegevens bij te werken, een vervangend object aan te bieden of een terugbetaling te verrichten. Niet alle verkopers bieden vervangende objecten aan.

Zodra u het de verkoper hebt laten weten, kunt u altijd de status van uw verzoek controleren.

Als uit de trackinggegevens blijkt dat het bestelde object is geleverd nadat u hebt gemeld dat u het niet hebt ontvangen, ontvangt zowel u als de verkoper een e-mail. Uw aanvraag wordt vervolgens binnen 24 uur automatisch gesloten. Als u het object echter binnen deze periode nog steeds niet hebt ontvangen, vraag dan eBay om in te grijpen.

Ontvang uw terugbetaling

Als de verkoper aanbiedt om het aankoopbedrag terug te betalen, heeft deze twee werkdagen om deze terugbetaling te verstrekken. In dat geval stellen we u hiervan per e-mail op de hoogte.

Uw terugbetaling wordt naar uw oorspronkelijke betalingsmethode overgemaakt en het bedrag is gewoonlijk binnen drie tot vijf werkdagen beschikbaar.

Het is mogelijk dat uw object nog aankomt nadat u een terugbetaling hebt ontvangen.Neem in dat geval contact op met de verkoper en spreek af wat u vervolgens moet doen. U kunt ervoor kiezen om het volgende te doen:

  • Retourneer het object en behoud de terugbetaling.
  • Behoud het object en regel dat u de verkoper terugbetaalt.

Vraag eBay om in te grijpen en te helpen

Als uw object niet is aangekomen, lost de verkoper in de meeste gevallen uw probleem op. Als de verkoper uw probleem echter niet binnen drie werkdagen oplost, staan we altijd klaar om bij te springen en te helpen.

Meer weten over hulp van eBay?

Uw geschil annuleren

Als uw object aankomt, kunt u ervoor kiezen uw geschil te annuleren. Zo annuleert u een geschil:

  1. Ga naar Aankoopgeschiedenis - nieuw venster of tabblad en zoek het object.
  2. Selecteer Aanvraaggegevens bekijken in het keuzemenu Meer acties.
  3. Selecteer Uw aanvraag sluiten en kies een reden in het keuzemenu.

Het is belangrijk dat u zeker weet dat u een geschil wilt annuleren, want nadat u het hebt gesloten, kunt u het niet opnieuw openen.

Tip
Als uw object is aangekomen en u het wilt retourneren voor een terugbetaling, moet u het geschil wegens een niet-ontvangen object annuleren en een retouraanvraag openen.

Als u uw object niet hebt ontvangen, laat dit de verkoper dan binnen 30 dagen na de geschatte leveringsdatum weten via de bovenstaande stappen.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen