2 min artikel

Voor objecten betalen

Wanneer u een object te koop ziet op eBay, vindt u in de aanbieding de betalingsmethoden waarmee u het object kunt kopen. Als u een probleem hebt met de betaling voor uw objecten, kunnen we helpen dit op te lossen.

Als u nog steeds problemen met de betaling ondervindt, kies dan hieronder uw betalingsmethode voor meer informatie:

Als u klaar bent om te betalen, ga dan naar Betalen. Voordat u betaalt, kunt u uw betalingsmethode selecteren en uw bestelgegevens controleren, waaronder het leveringsadres.

Betalingsmethoden

In de meeste rubrieken worden creditcards, bankpassen, Apple Pay, Google Pay en PayPal geaccepteerd. In het gedeelte Verzendkosten en betalingen van de aanbieding vindt u de betalingsmethoden die de verkoper accepteert.

Cheques, postwissels en overschrijvingen naar een bankrekening zijn voor de meeste aankopen op eBay niet toegestaan. U kunt echter wel van deze betalingsmethoden gebruikmaken voor de aankoop van voertuigen, kapitaalgoederen en bedrijfsuitrusting, onroerend goed en objecten die u persoonlijk afhaalt. Raadpleeg ons beleid voor betalingsmethoden voor meer informatie.

Mogelijk kunt u tijdens de betaling kiezen uit meerdere betalingsvaluta's. Als u bijvoorbeeld in Polen woont en wilt betalen voor een object in de VS, ziet u mogelijk de optie om in PLN of USD te betalen.

Als u ervoor kiest in uw lokale valuta te betalen en deze verschilt van de valuta waarin het object is aangeboden, ziet u tijdens de betaling de wisselkoers en het totaalbedrag van de bestelling in uw lokale valuta. In het bevestigingsbericht met de bestelgegevens ziet u ook welke valuta u hebt gebruikt.

Problemen met betalingen oplossen

Als u problemen hebt om voor uw objecten te betalen of als u tijdens de betaling een foutmelding ontvangt, probeer dan de volgende tips voor het oplossen van het probleem:

  • Controleer of de ingevoerde betalingsgegevens correct zijn.
  • Zorg dat uw factuuradres overeenkomt met het adres op uw betalingsmethode.
  • Probeer op een ander apparaat te betalen. Als u de eBay-site gebruikt op uw desktop, probeer dan op de mobiele site of via de app te betalen of omgekeerd.
  • Probeer via een andere browser te betalen. U kunt ook proberen uit te loggen, uw cache en cookies te wissen en opnieuw in te loggen voordat u opnieuw probeert te betalen.
  • Controleer of uw betalingsmethode niet is verlopen. Als u bijvoorbeeld met een creditcard of bankpas betaalt, controleer dan de vervaldatum op de kaart.
  • Als u een nieuwe creditcard of bankpas gebruikt, moet u deze mogelijk eerst activeren. We raden u aan contact op te nemen met de bank of de creditcardmaatschappij voor verdere instructies.
  • Als u een bestelling plaatst voor objecten van verschillende verkopers op eBay, ziet u misschien dat er dubbele kosten in behandeling staan op uw creditcard of bankrekening. Maakt u zich hierover geen zorgen, dit betekent niet dat u te veel gaat betalen. Deze betalingsgoedkeuringen zijn geen in rekening gebrachte kosten en verdwijnen over het algemeen binnen een week weer van uw bankrekening. In sommige gevallen heeft uw bank wel 30 dagen nodig om deze goedkeuringen te verwijderen.

Tijdlijnen voor betalen

Wanneer u een object op eBay koopt, of u nu een veiling hebt gewonnen of Nu kopen hebt gebruikt, moet u de verkoper binnen vier kalenderdagen betalen. Hoe eerder de verkoper uw betaling ontvangt, hoe eerder deze uw object verzendt. Wanneer u een bod uitbrengt of een Beste voorstel doet, kunnen we u vragen om uw betalingsmethode en verzendadres van tevoren op te geven. Als u de veiling wint of de verkoper uw Beste voorstel accepteert, wordt de betaling onmiddellijk in behandeling genomen om een soepele transactie te garanderen.

U vindt alles wat u onlangs hebt gekocht, met inbegrip van objecten die u nog moet betalen, in uw aankoopgeschiedenis - nieuw venster of tabblad.

Controleer de onbetaalde objecten - nieuw venster of tabblad

Wanneer u een object koopt, is het belangrijk dat u zo snel mogelijk betaalt. Als u niet binnen vier kalenderdagen hebt betaald, mag de verkoper uw bestelling annuleren. In dat geval ontvangt u uw object niet en registreren we het onbetaalde object voor uw account. Als kopers te veel onbetaalde objecten of geannuleerde bestellingen hebben, kunnen we limieten opleggen of koopprivileges intrekken.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen