Hulp
Hulp
Zoeken in Hulp-pagina's 
(Hiermee wordt niet naar objecten of producten gezocht)
 ZoekenTips

Alles over Feedback

Feedback is een graadmeter voor de reputatie van een eBay-lid. Feedback is commentaar dat andere leden je hebben gegeven nadat ze zaken met je hebben gedaan. Lees hoe feedback werkt.

Een probleem oplossen

Als je negatieve feedback hebt ontvangen, kun je jouw kant van het verhaal vertellen en op de feedback reageren. Als verkoper kun je kopers ook een beperkt aantal aanvragen versturen om hun achtergelaten feedback te herzien. Als de koper ons beleid heeft overtreden, kun je ons vragen om de feedback te verwijderen.
Feedback kan alleen worden gegeven voor leden die bij eBay zijn ingeschreven. Het kan zijn dat een lid niet is ingeschreven omdat de desbetreffende account is geschorst of omdat het lid in kwestie de account heeft gesloten. Het object blijft echter 60 dagen in Mijn eBay staan. Als de account wordt hersteld of het lid de sluiting van de account annuleert, kun je feedback geven.
Je kunt voor hetzelfde lid meerdere keren feedback geven, één keer per transactie. De invloed van jouw beoordelingen op de feedbackscore van het desbetreffende lid is afhankelijk van de vraag of de transacties in dezelfde week hebben plaatsgevonden.

Hulp-onderwerpen

eBay Algemeen

Hoe werkt Feedback?
Voor iedere transactie kunnen kopers en verkopers elkaar beoordelen door feedback te geven. Feedback bestaat uit een beoordeling en een kort commentaar.


Feedbackscores, sterren en je reputatie
Als je weet hoe de getallen in het feedbackprofiel van leden worden berekend, is het eenvoudiger om de reputatie van een lid te beoordelen.


Zoeken naar feedback van een eBay-lid
Hier wordt uitgelegd hoe je de feedback van leden kunt vinden. 


Gedetailleerde verkopersbeoordelingen
Kopers kunnen niet alleen een algemene beoordeling geven, maar ook de prestatie van een verkoper op vier specifieke gebieden beoordelen.


Feedbackrechten verliezen
In een aantal specifieke situaties mogen leden geen feedback geven. Zo blijft eBay een eerlijke en veilige handelsplaats.


Beleid voor het verwijderen van transactieproblemen
Beoordelingen en commentaar blijven altijd deel uitmaken van het feedbackprofiel van een lid. In bepaalde gevallen kan feedback door eBay worden verwijderd of aangepast.


Feedbackgeschillen oplossen
Als jij en je handelspartner het niet eens zijn over gegeven of ontvangen feedback, kunnen jullie de situatie op diverse manieren oplossen.

Hoe

Feedback geven en bekijken via Mijn eBay
Hier wordt uitgelegd hoe je feedback kunt geven en de feedback kunt bekijken die je hebt gegeven en ontvangen.


Reageren op feedback en vervolgcommentaar toevoegen
Je kunt reageren op ontvangen feedback of op commentaar dat je hebt gegeven.


Feedback bekijken die een lid voor anderen heeft gegeven
Voordat je met een lid in zee gaat, kun je waardevolle informatie vinden in de feedback die hij of zij voor anderen heeft gegeven.


Feedbackwijziging aanvragen
Hier wordt uitgelegd hoe verkopers kopers kunnen vragen de gegeven feedback te herzien.


Feedback voor een verkoper herzien
Hier wordt uitgelegd wat je moet doen wanneer een verkoper je vraagt feedback te herzien.


Je feedbackprofiel openbaar (of privé) maken
Als je potentiële handelspartners je openbare feedbackcommentaren laat zien, wekt dat vertrouwen en zul je meer objecten verkopen.

Contact met ons opnemen

Heb je een vraag? Wij kunnen je helpen.

 Contact opnemen

Vraag het aan andere leden

Krijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen.