Hulp
Hulp
Zoeken in Hulp-pagina's 
(Hiermee wordt niet naar objecten of producten gezocht)
 ZoekenTips

Problemen met inschrijven?

Als je problemen hebt met het inschrijven bij eBay, kun je in de volgende informatie naar een oplossing zoeken.

Probleem Oplossing

Mijn soort e-mailadres wordt niet door eBay geaccepteerd.

of

Mijn e-mailadres is geweigerd.

Het ingevoerde e-mailadres kan niet worden gebruikt om je identiteit te verifiëren. (Zie Identificatiegegevens voor inschrijving verstrekken voor meer informatie.)

Je hoeft je geen zorgen te maken over veiligheid en onvoldoende privacy. Je persoonlijke gegevens worden beschermd overeenkomstig het privacybeleid van eBay en worden gecodeerd met de SSL-software, die als zeer veilig bekend staat.

Tijdens het inschrijvingsproces als koper of als bedrijf kan je worden gevraagd om je creditcard- of bankpasgegevens voor identificatie op te geven. Met je betaalkaartgegevens kan eBay je informatie op de snelste en veiligste manier verifiëren. Je bankkaartgegevens worden alleen gebruikt voor identificatie. Er wordt niets mee betaald.

Ik krijg de melding dat ik al ben ingeschreven.

Ieder eBay-lid heeft een uniek e-mailadres nodig. Als je meent dat je je nog nooit bij eBay hebt ingeschreven, doe dan navraag bij degene die mogelijk hetzelfde e-mailadres gebruikt of gebruik een ander e-mailadres.

Ik heb het bevestigingsbericht ontvangen, maar er gebeurt niets als ik op de link klik.

Doe het volgende:

  1. Zoek de bevestigingscode onder aan het e-mailbericht.

  2. Geef de bevestigingscode op in het betreffende vak (als deze nog niet automatisch is ingevuld).

  3. Geef het e-mailadres op waarmee je je oorspronkelijk hebt ingeschreven (als dit adres nog niet op de pagina wordt weergegeven) en klik op Doorgaan.

Ik heb geen e-mail met de inschrijvingsbevestiging ontvangen.

Vraag eBay om het bevestigingsbericht opnieuw te sturen.

Ga als volgt te werk als je nog geen bericht hebt ontvangen waarin je inschrijving wordt bevestigd:

  • Controleer of je postvak IN vol is. Als dat zo is, verwijder dan enkele e-mailberichten zodat je nieuwe kunt ontvangen. Vraag eBay om het bevestigingsbericht opnieuw te sturen nadat je e-mail hebt verwijderd.

  • Als je een map voor bulk-e-mail of ongewenste e-mail hebt, controleer dan de e-mailberichten in die map.

  • Zorg ervoor dat je je uiteindelijke e-mailadres doorgeeft aan eBay. E-mailadressen die automatisch e-mails doorsturen aan een ander e-mailadres, kunnen ervoor zorgen dat de digitale ondertekening die eBay bij elke e-mail meestuurt, onleesbaar wordt. Sommige e-mail providers interpreteren een ongeldige ondertekening als een reden om een e-mail als spam aan te merken.

  • Wacht 24 uur. Omdat eBay geen invloed kan uitoefenen op jouw e-mailsysteem, kan het even duren voordat je het bericht ontvangt.

  • Schrijf je opnieuw in als 24 uur zijn verstreken en je nog steeds geen bevestigingsbericht hebt ontvangen.

Ik heb het bevestigingsbericht ontvangen, maar er gebeurt niets als ik op de button Je inschrijving bij eBay voltooien klik.

of

Ik heb de e-mail met mijn inschrijvingsbevestiging ontvangen, maar het bericht is in onbewerkte tekst opgemaakt.

Doe het volgende:

  1. Typ (of kopieer en plak) de volgende link in je webbrowser: https://scgi.ebay.nl/ws/ebayisapi.dll?vappbora&action=confirmcode
    Vervolgens verschijnt de pagina Inschrijving: je e-mailadres bevestigen.

  2. Zoek de bevestigingscode in het e-mailbericht.

  3. Typ (of kopieer en plak) de bevestigingscode uit de e-mail in het vak Code uit de e-mail invoeren.

  4. Klik op Doorgaan.

Mijn creditcard of bankpas is niet geaccepteerd.

Doe het volgende:

  1. Controleer of je het juiste creditcardnummer hebt ingevoerd.

  2. Controleer je factuuradres. Dit moet overeenkomen met het adres op je maandafschrift.

  3. Gebruik alleen bankpassen met het VISA- of Eurocard/MasterCard-logo.

Als je kaart nog steeds niet wordt geaccepteerd, vraag dan bij de creditcardmaatschappij het volgende na:

  • Heeft de creditcardrekening een goede status?

  • Is de rekening geblokkeerd voor aankopen via het Internet of per telefoon?

  • Is de rekening al geactiveerd (als het een pas geopende rekening betreft)?

Na het invoeren van mijn creditcardgegevens kreeg ik een bericht over een geschorste account.

De creditcard die je probeert te registreren is eerder gebruikt door een account die is geschorst of op non-actief is gesteld wegens wanbetaling. Om veiligheidsredenen wordt het gebruik van creditcards automatisch geblokkeerd als deze aan een geschorste account zijn gekoppeld.

Als je weet dat een andere account mogelijk is geschorst of op non-actief is gesteld wegens wanbetaling, kun je naar Geschorste account gaan om te achterhalen waarom de account mogelijk is geschorst en hoe je bezwaar kunt maken tegen de schorsing.

Gebruikersnaam ongeldig.

Bij het invoeren van een gebruikersnaam heb je een teken gebruikt dat niet is toegestaan, bijvoorbeeld @ <> ( ) !, #, $, %, of &. Gebruikersnamen moeten uit minstens 6 tekens bestaan. Zie Een gebruikersnaam kiezen voor meer informatie.

Contact opnemen met Klantenservice

Als je meer hulp nodig hebt of nog vragen hebt, kun je contact met ons opnemen.

Contact met ons opnemen

Heb je een vraag? Wij kunnen je helpen.

 Contact opnemen

Vraag het aan andere leden

Krijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen.