Hulp
Hulp
Zoeken in Hulp-pagina's 
(Hiermee wordt niet naar objecten of producten gezocht)
 ZoekenTips

Problemen met je account

Als je een vraag hebt over je eBay-account of over de factureringsprocedure, verzoeken we je onderstaande informatie door te lezen. Niet de informatie gevonden waarnaar je op zoek was? Neem contact met ons op.

Probleem Oplossing

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Ga naar de pagina Je wachtwoord vergeten zodat je identiteit kan worden geverifieerd. Volg de instructies voor deze procedure.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.

Ga naar de pagina Je gebruikersnaam vergeten en vul de benodigde gegevens in. Volg de instructies voor deze procedure. eBay stuurt je de gebruikersnaam.

Ik moet mijn contactgegevens bijwerken.

Ga naar de pagina Inschrijvingsgegevens en vul de benodigde gegevens in. Meer informatie vind je op de pagina Contactgegevens bijwerken.

Ik wil geen creditcardgegevens opgeven.

Als je geen creditcard wilt opgeven voor een verkopersaccount, kan eBay je ook een brief sturen waarin een bevestigingscode staat. Deze code wordt per post verzonden naar het adres dat je aan eBay hebt verstrekt.

Mijn creditcard wordt niet geaccepteerd.

Veel vooruitbetaalde creditcards worden niet geaccepteerd voor het verifiëren van verkopers. Vraag bij de creditcardmaatschappij het volgende na:

  • Is de creditcard geblokkeerd voor aankopen via het Internet of per telefoon?

  • Is het factuuradres van je bank hetzelfde als het adres dat je hebt ingevoerd?

Ik wil verkoper worden.

Als je dit proces in gang wilt zetten, klik je op Verkopen boven aan alle pagina's. Je wordt gevraagd om:

  1. een creditcardnummer ter verificatie op te geven in bepaalde gevallen of

  2. je betaalrekeninggegevens op te geven

  3. Kies hoe je de verkoopkosten wilt betalen

Ik heb een e-mail ontvangen met het verzoek mijn creditcard bij te werken.

Je kunt controleren of de ontvangen e-mail echt van eBay afkomstig is. Log in bij eBay, ga naar Mijn eBay en kijk in Mijn berichten. Meer informatie vind je op de pagina Spoofberichten herkennen.

eBay stuurt voordat je creditcard komt te vervallen een e-mail met het verzoek je kaart bij te werken. Zo blijft je account na de vervaldatum normaal functioneren.

Mijn account is geblokkeerd of geschorst wegens wanbetaling.

Je heft de blokkering op door het volledige bedrag te voldoen, zodat je eBay niets meer bent verschuldigd.

Ik begrijp niet waarom een bepaald bedrag is afgeschreven.

In je rekeningoverzicht vind je een lijst met kosten. Naast de kosten wordt steeds een objectnummer weergegeven. Objecten die je in de afgelopen negentig dagen hebt aangeboden, vind je door het bijbehorende objectnummer in een eBay-zoekvak in te voeren. Meer informatie vind je in je rekeningoverzicht.

Als je nog vragen hebt over bepaalde kosten die zijn afgeschreven, kun je contact met ons opnemen.

Ik moet een creditcard opgeven voordat ik een object kan aanbieden.

Als je object wilt blijven aanbieden, moet je een geldige creditcard aan je account koppelen, ook al betaal je kosten met een andere methode.

Ik heb een creditering van de verkoopcommissie aangevraagd, maar deze niet gekregen.

Crediteringen van verkoopcommissie kunnen alleen worden aangevraagd via de procedure voor onbetaalde objecten. Controleer eerst in je rekeningoverzicht of je de creditering echt niet hebt ontvangen.

Als je geen creditering hebt gekregen, moet je controleren of je het geschil wegens onbetaald object met een reden voor creditering hebt afgesloten (zie Crediteringen van verkoopcommissie).

Plaatsingskosten worden nooit gerestitueerd, omdat dit de kosten zijn voor het aanbieden van je object, net als wanneer je een advertentie in een krant zet.

Ik wil geen bedragen van mijn creditcard laten afschrijven.

Nadat je een factuur hebt ontvangen, vindt er een automatische betaling plaats op basis van de gegevens waarover eBay op de factuurdatum beschikt. Als de automatische betaling pas na vijf dagen of meer is gepland, kun je een eenmalige betaling doen voor het volledige factuurbedrag. De automatische betaling komt dan te vervallen.

Als er minder dan vijf dagen liggen tussen je eenmalige betaling en de automatische betaling, kan de automatische afschrijving niet worden stopgezet.

Er staat een dubbele betaling op mijn factuur.

Als je eBay-account een creditsaldo heeft dat je niet gebruikt, kun je terugbetaling aanvragen.

Doorgaans gebeurt dit wanneer er een eenmalige betaling wordt verricht terwijl het bedrag al is afgeschreven. Meer informatie vind je op de pagina Een eenmalige betaling uitvoeren.

Contact opnemen met Klantenservice

Als je meer hulp nodig hebt of nog vragen hebt, kun je contact met ons opnemen.

Contact met ons opnemen

Heb je een vraag? Wij kunnen je helpen.

 Contact opnemen

Vraag het aan andere leden

Krijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen.